DONEAZÃ!  Susţine-ne  
Asociaţia Sălajul pur şi simplu  27968875
IBAN: RO93RZBR0000060014546682
Raiffeisen Bank
|  Contact  |

Atenție la infractorul de la celălalt capăt al firului!

telefonCred că nu este zi în care să nu apară știri cum că pensionarii sunt victime ale unora sau altora, care se folosesc de slăbiciunea sau neștiința acestora pentru a profita de ei. Iar infractorii sunt, uneori, prinși și, câteodată, condamnați pentru fărădelegile lor. Însă asta nu pare a-i descuraja deloc pe cei care o iau pe calea asta, a infracționalității de orice gen. Ba, mai mult, aceștia din urmă dau dovadă de mult mai multă imaginație și pregătire în ceea ce fac decât polițiștii, care par, uneori, neputincioși în fața valului tot mai mare de infracțiuni. Însă, chiar și atunci când infractorul este prins de polițiști, rezultatul este zero, în sensul că, de foarte multe ori, efortul și munca acestora sunt aruncate la gunoi de cei care ar trebui să aplice pedepse, dosarele rămânând uitate sau fiind făcute pierdute, iar asta nu face decât să încurajeze fenomenul infracțional, încât, de multe ori, stai și te întrebi – cine e adevăratul infractor?

Oricum, unul din tipurile de infracțiune tot mai des întâlnite e cel făcut din fața calculatorului sau la telefon, cum este și cazul pe care vrem să-l aducem în atenția cetățenilor. E vorba aici de apeluri telefonice primite de pensionari, prin care aceștia sunt “convinși” într-un fel sau altul să plătească sume de bani pentru te miri ce. În cazul de față este vorba despre un apel telefonic în care cel de capătul celălalt al firului se prezintă ca fiind avocatul Muți Cătălin, apoi îi aduce la cunoștința interlocutorului cum că fiul acestuia este implicat într-un accident, și pentru a nu se agrava situația, este necesară plata unei sume (4500 de lei) pentru rezolvarea acestei probleme. Mai mult, avocatul (numărul de telefon al acestuia 0760 531483 – evident număr pe cartelă, care se schimbă tot timpul) pretinde, pentru o mai mare credibilitate, că el este cel care a rezolvat și cazul lui Huidu, astfel încât acesta a scăpat de condamnare. Bineînțeles, victima este sfătuită să nu spună nimănui despre telefon, pentru că acest caz este monitorizat, iar, în eventualitatea în care se află despre convorbirea telefonică, nu se mai poate face nimic.

Cazul în sine nu este grav doar prin încercarea de șantajare sau înșelare a victimei, ci, mai ales, prin natura lui. Adică, întotdeauna cel care este contactat este pensionar care locuiește singur sau cu soțul/soția, iar copiii sunt în altă parte. Iar întrebarea care apare, inevitabil, este: de unde știu infractorii situația actuală a victimelor? Pentru că aici nu este vorba doar despre faptul că se știe cine locuiește într-un loc sau altul, lucru care se poate afla întrebând vecinii sau cunoștințele, ci se cunoaște foarte exact situația familiei victimei, cu date precise și la zi. Iar date de genul acesta nu se pot afla de la operatorii de telefonie sau cablu tv sau alte insituții care prestează servicii, este vorba de date care transpiră de la cei care se ocupă cu asta, iar cei care se ocupă cu asta sunt instituțiile de stat, care pot să ceară și să centralizeze datele cetățenilor. Iar asta e foarte grav și ar trebui să atragă atenția imediată a celor care pot face ceva în sensul acesta, pentru că, în acest caz, e vorba despre crimă organizată.




 
  

niciun comentariu

Lasă un comentariu