Contact  |  în memoria lui Zoli SUSŢINE-NE în promovarea unui altfel de jurnalism. DONEAZÃ orice sumă de bani în contul
Asociaţiei Sălajul pur şi simplu, IBAN: RO93 RZBR 0000 0600 1454 6682, deschis la Raiffeisen Bank Zalău

Comedia bulevardieră „Arta adulterului” și actorii de la Teatrul „Regina Maria” Oradea au stârnit ropote de aplauze

Actorii Trupei „Iosif Vulcan“ de la Teatru „Regina Maria” din Oradea au avut, aseară, o prestaţie de zile mari, în faţa zălăuanilor, în comedia bulevardieră „Arta adulterului” de Pierre Chesnot,  a cărei premieră a avut loc luna trecută la Oradea. La mai bine de cinci luni de la ultima piesă jucată de actorii orădeni pe scena din Zalău, atunci când l-au adus cu ei pe Profu’ de franceză, se simţea deja acut lipsa acestora din spaţiul cultural sălăjean, aşa că atunci când au fost puse în vânzare biletele, mai precis pe 9 mai, acestea s-au epuizat extrem de rapid. Iar la finalul reprezentaţiei de aseară, printre hohote de râs şi remarci: „oamenii ăştia sunt absolut minunaţi, un fenomen cultural în toată regula”, preocuparea publicului era cum s-ar putea face ca actorii de la Oradea, să vină măcar la două săptămâni, „oamenii ăștia sunt terapie curată, oricât de încărcaţi am fi, reuşesc să ne scoată cu totul din problemele noastre şi să ne poarte în lumea lor“. Şi de data asta lumea lor a fost comedia bulevardieră despre care actorul, regizorul și directorul general al Teatrului „Regina Maria“, Daniel Vulcu spunea înaintea premierei: „O comedie bulevardieră se impunea în repertoriul teatrului, pentru că după ce am venit cu zone mai dramatice, mai bolnăvicioase, e clar că publicul nostru îşi doreşte şi o comedie, şi aşa este normal, să trecem prin toate genurile posibile. Mi-am asumat regia acestui spectacol, care sper că va avea o viaţă la fel de lungă ca cea a spectacolului «Şi miniştrii calcă strâmb». Am reuşit să am o distribuţie excepţională, cea mai bună pentru comedie. Am toată încrederea că va fi un spectacol foarte bun, la care se va râde cu plăcere, foarte bine jucat. Genul bulevardier este tratat de foarte multe ori cu superficialitate de cei care scriu despre spectacol. Comedia se face mult mai greu.” Şi a avut dreptate, o sală întreagă a râs cu lacrimi, încă de la primele replici, când au realizat statutul de amanţi al celor doi actori Jean François Moncey-Richard Balint şi Nathalie Martigue- Lucia Rogoz, ambii fiind căsătoriţi. Decorul, imaginând interiorul unei vile cu etaj la malul mării, cu balcon şi grădină cu plante exotice, a fost recreat cât se poate de sugestiv de Bogdan Spătaru, iar costumele au fost creaţia designerului vestimentar Amalia Buie. Întreaga piesă a fost construită sub forma unei cascade de întâmplări obstacol, pline de umor, menite să le pună piedici, peste piedici celor doi în a-şi păstra relaţia secretă. Relația de adulter dintre Jean François, regizor de film, și amanta sa, Nathalie, este pe punctul de a fi descoperită de soția acestuia, iar eforturile pe care le depun cei doi amanți pentru a crea imaginea unei situații care să nu dea de bănuit depășesc limitele normalului, laitmotivul piesei fiind expresia pe care regizorul o tot repetă amantei sale: „Hai, că nu ne descurcăm rău, nu-i aşa?“. Imaginaţia de care dă dovadă Jean François  în a transforma, în câteva minute, vila lui Nathalie într-un hotel, hotelul Mimoza, şi ingeniozitatea de a încropi un meniu cu care s-ar mândri orice restaurant de lux, din ingredientele care au mai rămas prin frigider, așezând cuvintele în așa fel încât să ai impresia că te înfrupți chiar din peștișorii ce au stat la marinat în uleiul virgin de măsline  culese de fete virgine, când de fapt mănânci o amărâtă de conservă de sardine în ulei sau că antricotul de vită e cea mai fragedă bucățică de carne sau că cea mai obișnuită înghețată pe băț e de fapt desertul ce mai fin și îi zice ceva cu… tras în țeapă a la Țepeș, au făcut publicul să aplaude de nenumărate ori. Detaliile și întâmplările cascadă se preced una după alta, iar comicul de situație a reușit să capteze publicul până la capăt. Jocul actorilor a fost unul admirabil de la început până la sfârșit, iar zălăuanii i-au căutat cu privirea, și de astă dată, de la primele scene: Aaah, în piesa asta îl avem și pe Richard Balint și încă în rol principal, el nu a jucat în ultimele spectacole care au ajuns la Zalău, și sunt aici și Daniel Vulcu și Pavel Serghi. Ia uite-l pe Alexandru Rusu, el a venit și când au jucat Profu’ de franceză. Da, și stiați că astăzi e chiar ziua Denisei Vlad: „Haide, puiuț, haide.“  Da, mie mi-a plăcut mult Lucia Rogoz, ce bine a jucat și în rolul lui Dorothy. Da, de domnul de Jurdan vă mai amințiți? Acolo au jucat și Elvira Rîmbu și Carina Bunea, ce bine au prins-o în seara asta codițele de Heidi. Măi, dar ce bine mirosea grătarul ăla pregătit de Nathalie în toată sala. Mie mi s-a făcut brusc foame. Elvira a jucat-o formidabil pe Cécile.   Și așa, exaltaţi, cu emoţia întipărită pe chip, zălăuanii au plecat către case comentând încântaţi spectacolul şi prestaţia impecabilă a actorilor, de la primul la ultimul  reluând replicile preferate. Ca să nu mai vorbim că tema propriu zisă a fost una în care s-au regăsit destui din sală, și că în ciuda scenelor pline de umor au fost momente în care s-a pus degetul acolo unde doare.

Din distribuție au făcut parte actorii: Richard Balint (Jean François Moncey), Lucia Rogoz (Nathalie Martigue), Elvira Rîmbu (Cécile Moncey), Eugen Neag (Hans Müller), Carina Bunea (Heidi Müller), Daniel Vulcu (Domnul Legris), Gabriela Codrea (Nadine Dujardin), Pavel Sîrghi (Gérard Blanchard), Denisa Vlad (Paquerette), Alexandru Rusu (Charles Henri Martigue), Ion Ruscuț (Marc Dujardin), iar în alte roluri au fost Nicolae Porumb și Rácz Gyula Imre.

 

  • arta_adulterului
  • arta_adulterului1
  • arta_adulterului1'
  • arta_adulterului2
  • arta_adulterului3
  • arta_adulterului4
  • arta_adulterului5
  • arta_adulterului6
  • arta_adulterului7
  • arta_adulterului8
  • arta_adulterului9
  • arta_adulterului10

niciun comentariu

Leave a Reply

Your email address will not be published.

*